Z góry trzeba przypomnieć, iż osoby posiadające obustronny ubytek słuchu powinny nosić dwa aparaty słuchowe. Dlaczego?
Otóż mając problem ze wzrokiem w obu oczach zastosowaliby Państwo szkło korekcyjne tylko na jedno oko?
Na pewno nie, tak samo jest w przypadku umiejętności słyszenia obojgiem uszu.
Mając obustronny ubytek słuchu odniesie Pan(i) większą korzyść z noszenia dwóch aparatów słuchowych.
W takiej sytuacji szczególną poprawę można zauważyć w zakresie:
- lepszego rozumienia mowy w hałaśliwym otoczeniu
- poprawy możliwości lokalizowania źródła dźwięku
- zmniejszenia ryzyka wystąpienia zjawiska utraty zdolności rozumienia mowy
- Uzyskania bardziej naturalnego i pełniejszego obrazu dźwięku
Tak naprawdę jest wiele korzyści z noszenia aparatów słuchowych. Najważniejsze z nich to:
- rozumienie mowy, a co za tym idzie możliwość porozumiewania się z innymi ludźmi bez poczucia wstydu, które często towarzyszy osobom z niedosłuchem.
- koniec z ciągłymi prośbami o powtórzenie słowa lub zdania
- powrót pewności siebie
- komfort oglądania telewizji
- polepszenie jakości prowadzonych rozmów telefonicznych
- skuteczna walka z szumami usznymi
- komfort bezstresowego uczestniczenia w różnego rodzaju spotkaniach, w restauracjach, w kinie, teatrze, kościele, sklepie, bazarze, samochodzie
- podwyższenie ogólnego bezpieczeństwa, zarówno własnego jak i najbliższych. Przykład; Opiekuje się Pan(i) wnuczkiem. Rozlega się jakiś sygnał alarmowy. Reaguje Pan(i) natychmiastowo. Ratuje Pan(i) siebie i wnuczka. Słyszy Pan(i) alarm.
Takich przykładów można wymienić wiele. Pytanie brzmi: Czy trzeba jeszcze Pana/Panią przekonywać?
Skoro przegląda Pan(i) tę stronę, to zapewne zdaje sobie sprawę z tego, że jakiś problem z niedosłuchem już posiada.
Im dłużej się zwleka, tym trudniej jest pomóc.
Ubytek się pogłębia. Rehabilitacja jest dłuższa, a aparaty często większe.
Warto czekać? Oczywiście, że nie.
Nie musi Pan(i) być sam(a) z problemem niedosłuchu.
Nasz protetyk już czeka aby Panu(i) pomóc, udzielić wsparcia, podać pomocną dłoń.
Wystarczy umówić się na wizytę.